HÅR (rapunzel of sweden)

WOW, asså jag är bara så nöjd! Under en längre tid har jag letat efter äkta hår, asså i form av extensions som man fäster i håret med hjälp av clip-on:s. 
 
Funderade först på att fästa håret i mitt eget hår med typ lim/klister eller ringar.... finns ju några olika metoder. Dock kostar det lite mer och sliter mycket mer på ens eget hår. Samtidigt så kan det ju bli jobbigt ibland att ha långt hår när man typ tränar, pluggar eller liknande. Så med mina clip-on: så kan jag välja precis när jag vill ha långt hår och när jag inte vill det. Passar mig perfekt. 
 
Är jätteglad att jag gick till salongen och pratade med en av frisörerna där så att min riktiga hårfärg matchar med mina extensions. För det är något av det fulaste jag vet, när ens riktiga hår inte matchar med hårförlängningen!!
 
Frisyrer jag hunnit testa så här långt är vanligt utsläppt och fläta. Ska ge mig på att göra en hästsvans sen tänkte jag. Verksr vara svårt men ska nog prova ändå. Är ju väldigt noggrann av mig när det kommer till mitt hår, det ska se bra ut och inte slarviga uppsättningar. Och är det slarviga uppsättningar eller frisyrer så ser de bara slarviga ut, i grund och botten har jag lagt ner mycket arbete bakom haha. Har alltid varit så och kommer förmodligen alltid att vara så. Hatar när små bebis-hår sticker ut vid öronen eller hänger ned i nacken!! Usch! På vissa är det fint men inte på mig. 
 
 
 
 
 

Kommentera här: