Fifty Shades of Grey

Hejhej! 
Nu är det snart läggdags för mig och måndagen är över. 

Igår såg jag på "Fifty Shades of Grey" med Michelle och hennes mamma och  min syster Chatrine. Filmen var verkligen bra. Har man inte läst boken är filmen svårare att förstå sig på. De första tror att det bara handlar om sexet och att det är okej att behandla kvinnor på det sättet bara för att det visas på film. Men nej! 

Filmen var fruktansvärt bra gjord, skådespelarna är grymt duktiga på att återskapa och förmedla den känslan som Christian och Anastasia har mellan varandra. Ja jag kan kort och gott säga att det är en av det bästa filmerna jag sett och att jag fick tårar i ögonen och rysningar flera gånger under filmen tack vare att den är så lik boken.

Vill därför säga till alla er som inte läst boken och tror att det är en porrfilm, ni borde läsa boken innan ni uttalar er om filmen! 

Peace and Love! <3 


1 rememberthiis.blogg.se:

skriven

Älskar den också !!! Vill se igen

Svar: Ja jag med! fruktansvärt bra film! :)
Charlotte Carlberg

2 Bellefix:

skriven

Jag har inte vågat se filmen än faktiskt. Jag gillar hur boken är utformad. Tänker inte på att göra någon illa är OK, men jag gillade att de va så mycket sex och kändes ju ganska porrig samtidigt som kärleken sipprade genom bokstäverna i alla fall. Så rädd att filmen ska va alldeles för romantisk på vissa nivåer som boken kanske inte återger på samma sätt. :/

Kommentera här: