Söndag 17/5

Söndag och ångest. Det var ett tag sedan jag faktiskt kände ångest inför kommande vecka men nu gör jag tyvärr det. Har de senaste veckorna knappt gått i skolan pga studiedagar och inställde eller frivilliga lektioner bara för att det är arbete på valfri plats. I vissa ämnen är jag till och med helt klar med undervisningen och då jag vissa lärare redan satt slutbetyg i det ämnet. Riktigt nice att kunna bocka av en del ämnen redan! MEN, så har jag ju ett jobbigt ämne kvar, matte. Har ett stort fett matteprov på torsdag. Nationella provet för hela årskurs 3 som ska tentas av. Även inlämning av gymnasiearbetet ska in på onsdag, så efter onsdag och torsdag kan jag så gott som säga att jag skrivit mitt sista prov och pluggat klart for ever! 

Har ju inte bestämt än om jag vill läsa vidare än, sökte dock till högskolor ändå bara för att ha möjligheten men vi får se hur jag gör när beskedet kommer om man kommer in eller inte och vilken linje man blir antagen till. Blir i juni/juli tror jag. Annars ska jag jobba. Kanske resa eller bara njuta av livet några månader och fundera på vad jag ska satsa på. 

Nu ska jag snart ut och hå en promenad, känner att mitt huvud behöver en paus från alla mattetal. 

See ya! 

Kommentera här: