Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig

Alla känner nog igen sig i känslan när man inte kan somna... den känslan har jag just nu. 

Det är sportlov och jag är ledig. Sjukt skönt tänker ni då, och ja det är riktigt skönt att vara ledig och inte behöva gå upp tidigt om morgnarna för att ta sig till skolan. Men nu har jag kommit till det stadiet som jag brukar hamna i när jag är ledig för länge och inte gör något vettigt på dagarna. 

Jag sover bort halva dagen, vaknar ca 11 eller halv 12. För att ingen väcker mig och har jag inget inplanerat som jag ska göra så spelar det ju ingen roll, kan jag känna ibland. Men nu när jag hållit på såhär (sova bort halva dagen och somna vid två på natten) i några dagar börjar jag bli less på det. Min kropp säger ifrån att jag borde gå tillbaka till rutinerna igen, vakna tidigt, gå i skolan och koncentrera mig och plugga för att sedan komma hem, varva ner och somna runt elva på kvällen... 

Det brukar inte vara några större problem att efter en veckas lov hitta tillbaka till rutinerna igen. Men det som skrämmer mig lite är hur mitt liv kommer att bli efter studenten. Jag vill ju inte bli en soffpotatis som ligger hemma och slappar dag ut och dag in! Nej! Jag måste antingen plugga vidare eller skaffa mig ett jobb så att jag har något att göra på dagarna... hatar att vara rastlös för länge. Då hamnar jag helt ur balans.

Ja nu fick ni läsa en hel roman här men så blir det ibland när man måste lätta på hjärtat för att man inte kan somna..

Godnatt/godmorgon/godmiddag (Beroende på när du läser haha) 

Kommentera här: