5 enkla tips på att bli frisk från förkylning

Hej igen!! 
 
Har uppdaterat ganska dåligt på senaste pga min hemska förkylning som aldrig vill ge sig. Är så himla trött på allt snörvlande nu att jag bara vill hoppa ur min egen kropp, i alla fall tills förkylningen är över. Nyser varannan minut och det gör sååååå fruktansvärt ont i halsen varje gång. Näsan rinner stup i kvarten och ögonen rinner som floder. Det ser ut som att jag bölat i flera timmar och hela ansiktet är helt svullet. Ser ut som Shrek bortsett från att han är grön så är jag typ röd i hela ansiktet. 
 
Tänkte därför dela med mig av några av mina tips för att snabbt bli av med förkylningen: 
 
1. Ät och drick - Att äta ordentligt och få i sig mycket vätska är alltid bra när du vill ladda batterierna kroppen och undvika sjukdomar.
2. Handsprit - Använd handsprit för att minska risken att sprida bacillerna som gör dig förkyld. Tänk på att allt du tar på kan vara smittat och var därför noga med att tvätta händerna innan du äter eller liknande. 
3. Pilla inte i ansiktet - Även om vi kan tycka att vi har bra handhygien så rör vi så mycket under en dag att det är omöjligt att komma ifrån att händerna är i kontakt med bacillinfekterade ytor. Mobiltelefoner, dörrhandtag, tangentbord, pengar och så vidare är alla ytor med mycket baciller så ett bra sätt att undvika förkylning är att inte bita på naglarna eller pilla med händerna i närheten av ögon, näsa och mun.
4. Ät och drick - Att äta ordentligt och få i sig mycket vätska är alltid bra när du vill ladda batterierna i kroppen och undvika sjukdomar.
5. Isolera dig - Om det är möjligt kan det vara smart att stanna hemma eller åtminstone hålla sig inne på sitt rum så mycket man kan under den tiden man är sjuk. Det både underlättare för dig och dina familjemedlemmar. Ett annat smart tips är att inte använda samma handduk på toaletten som resten av familjen. Bacillerna sprids väldigt lätt via händer och ansikte. 
 
Hoppas tipsen kommer till användning för er! Nu ska jag jobba vidare med min egen förkylning och satsa på att bli frisk! 
 
Godnatt! 

Kommentera här: