Muggkaka

Godkväll på er fina ni!
 
Ikväll provade jag något som jag velat göra väääldigt länge! Nämligen muggkaka. Det är som att göra kladdkaka fast i mindre portion. I mitt fall gjorde jag smeten i en skål och hällde sedan i den i en glass och två koppar för att prova mig fram vilket som blev bäst.
 
KAN JU LÄTT SÄGA ATT DETTA ÄR EN NY FAVORIT!

 
 
Recept hittar ni här:
 
Till 2 stora eller 4 små muggkakakor

Det här behöver du : 
4 msk vetemjöl
4 msk strösocker
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 ägg
3 msk rapsolja
3 msk mjölk

GÖR SÅHÄR : 
Blanda ihop de torra ingredienserna i en liten skål. Knäck i ägget, tillsätt olja och mjölk och rör till en slät smet. Fördela smeten i inoljade koppar.  Fyll upp till 3/4, alltså lite mer än halva muggen. Kör i micron en och en, är kopparna väldigt små som dessa svarta ”glöggmuggar” kan du köra två samtidigt. Full effekt och när kakorna rest sig är dom nästan klara, beror helt på hur kladdiga man vill ha dem men över 2 min blir de stenhårda.

Kommentera här: