Just nu

Tjena på er! 
 
Måndag idag och jag är suuupertrött. MEN, tänkte ändå skriva ett litet inlägg om vad som händer just nu. Jag sommarjobbar ju i Svedala denna sommaren, tre veckor totalt. 
 
Idag började jag på min andra vecka vilket kändes riktigt härligt. Det är både roligt men fysiskt påfrestande på mitt jobb. Arbetsuppgifterna är mestadels varierande men ibland blir det bara föööör segt. 
 
I princip hela förra veckan (den första) fick jag rensa ogräs i rabatterna. Till min hjälp hade jag en kratta, ett skyffeljärn och en sopborste. Snacka om att jag hade värk i armmusklerna när jag kom hem och skulle sova. Dagen efter vaknade jag med världens träningsvärk. USCH!! 
 
Men denna veckan blev det som tur var förändring på arbetsuppgifterna. Jag och min syster utför det mesta jobbet ihop, eftersom de andra två killarna är mer duktiga på teknik och starkare så får de klippa häck och skruva upp brevlådor utanför lägenhetsdörrarna. 
 
Idag, efter den traditionella soprundan på alla gårdarna, fick jag och syrran börja måla lekplatser. Det var verkligen chill!! Fyfan så skönt det var, att slippa slita röven av sig när man jobbade. Visst, det var kanske inte det enklaste jag gjort i hela mitt liv eftersom det var väldigt klyddigt och många små detaljer osm skulle vara målade i olika färger. Men ändå, mycket bättre än att rensa ogräs!!! NO JOKE!! 
 
Tyvärr började det att regna, och då menar jag ösregna, när vi jobbat halva dagen. Så resten av timmarna på jobb satt vi inne och chillade. De andra två killarna Johannes och Erik är ett år äldre än mig och huuuur balla som helst. Sjukt roliga snubbar! 
 
Ja, det var typ det jag hade att dela med mig av för denna gången. Skriver snart igen! 
Måste visa er mina lovely ögonskuggor som jag fick förra veckan!!! 
 
Ha det! <3 

Kommentera här: