Göteborg – Liseberg

Wow vilken resa! Hade en sjukt rolig dag på Liseberg igår med bland annat Michelle. Vi åkte Helix, Atmosphere, Kanonen, Flum ride och många fler! 
 
När vi kom dit precis när det öppnade passade vi på att börja med Helix eftersom den bara hade 30 min kötid, verkligen värt det ska jag säga. FYFAN VA COOL DEN VAAA! 7 olika "loopingar" och den gick snabbt som faaaan! Jag han liksom inte tänka på att jag helt plötsligt var upp och ned i en loop utan allt gick bara så galet fort. Snacka om adrenalinkick!!!
 
Sen åkte vi Atmosphere och likaså gav den mig världens hjärtklappning och pirr i magen, satan va fort man åkte ner i den! Kändes som att hela magen flög ut... typ, sjukt ball!!
 
Kanonen ska vi inte ens prata om, shit vilken känsla, loopingen, skruven och farten. WOW!! 
 
Sen skulle vi såklart gå spökrundan på Spökhotellet Gasten. Jag va inte alls sugen på det men hade typ inget val så fick hänga på, ville ju inte fega ur liksom. Men det var fan det värsta jag gjort när det gäller "skräck". HELVETE vad rädd jag blev. Jag fick såklart gå först i ledet eftersom ingen annan vågade. Massa äckliga typer hoppade fram och skrek och skrämde oss och jag ville bara springa rakt egenom hela hotellet och komma ut så fort som möjligt! Det var verkligen en hemsk upplevelse, jag var seriöst rädd flera timmar efteråt och mitt hjärta bankade supersnabbt. INGET ATT REKOMMENDERA! 
 
Göteborg är verkligen en stad jag vill besöka om och om igen, dialekten, människorna och staden är bara så härlig. 
 
Imorse när vi vaknade upp på hotellet (efter en mindre bra natt) hade vi egentligen planer på att ta oss in till stan för shopping... men vi var supertrötta och kände mest för att komma hem snabbt. Så vi packade ihop, checkade ut och körde mot Malmö. Dock blev det ett stopp på ULLARED på vägen hem eftersom jag och Michelle ville kolla på billigt smink. Killarna fick hänga med haha, de vill träffa Morgan och Ola-Conny men vi såg dom tyvärr inte. 
 
Väl hemma är jag så nöjd och glad med både inköpen på Ullared och upplevelsen på Liseberg! 
Tänkte visa vad jag köpte på Ullared imorgon! 

Kommentera här: